Klublovene
Organisations- og tilhørsforhold
Love og bestemmelser for Djurs
Bowleren
Klubbens navn er
Djurs Bowleren.
Djurs Bowleren har hjemsted i Norddjurs Kommune.
§2
FORMÅL.
1.
At samle bowlingudøvere.
2.
At deltage i de af JBU og DBwf arrangerede holdturneringer og stævner.
3.
At deltage i øvrige stævner, såvel i som uden for klubbens regi.
4.
At arrangere forskellige sammenkomster for klubbens medlemmer.
§3
ORGANISATIONS- OG
TILHØRSFORHOLD.
1.
Klubben er tilsluttet Djurs Kredsen. Region 3. Jysk Bowling Union.
Dansk Bowling Forbund
og derigennem Dansk Idræts Forbund.
2.
Klubbens love og bestemmelser skal til enhver tid være i overensstemmelse med
love og bestemmelser i
de organisationer klubben er tilsluttet.
§4
MEDLEMMER.
1.
Klubben optager herrer/damer og/eller ungdomsspillere
2.
Enhver anmodning om optagelse i klubben skal forelægges bestyrelsen.
3.
Udmeldelse af klubben skal ske skriftligt, med mindst 2 måneders varsel.
4.
Ethvert medlem har pligt til at overholde love, bestemmelser og økonomiske
forpligtigelser overfor klubben, JBU og
DBwF.
Forsømmelser mod dette kan medfører karantæne eller
udelukkelse af klubben.
Beslutningen herom skal træffes af en enig bestyrelse.
5.
Klubben kan have passive/hvilende medlemmer.
§5
SPILLEDRAGT.
1.
Ved enhver deltagelse i JBU og DBwf´s holdturneringer,
samt i de af unionen godkendte stævner, skal der spilles i den
godkendte spilledragt.
2.
Bestyrelsen fastsætter spilledragten for herrer, damer og ungdom.
§6
KONTINGENT
OG OPTAGELSESGEBYR.
1.
Kontingent og optagelsesgebyr fastsættes hvert år på den ordinære
generalforsamling.
2.
Medlemmerne er selv ansvarlige for betaling af kontingent, der betales halvårlig/kvartalsvis
forud til kasseren,
for henholdsvis ungdomsspillere og Herrer/Damer.
3.
1 måneds restance kan medføre sletning af medlemskab.
Genoptagelse kan kun
finde sted mod betaling af restance samt nyt optagelsesgebyr.
4.
Passive/hvilende medlemmer betaler et på generalforsamlingen fastsat kontingent.
§7
REGNSKAB.
1.
Klubbens regnskabsår er fra 1. januar til 31. december.
2.
Regnskabet revideres af en revisor, der er valgt på klubbens ordinære
generalforsamling.
1.
Klubbens øverste myndighed er generalforsamlingen.
2.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i Maj måned.
3.
Indkaldelse til generalforsamling sker skriftligt til hvert af
klubbens medlemmer med
mindst 14 dages varsel.
4.
Forslag til lovændring kan kun forelægges på, og vedtages af en
generalforsamling.
5.
Forslag til behandling på den ordinære generalforsamling skal
være formanden i hænde
senest 8 dage før generalforsamlingen.
6.
Dagsordenen ved en ordinær generalforsamling skal indeholde:
a.
Valg af dirigent.
b.
Formandens beretning, og evt.
udvalgsberetninger.
c.
Regnskab.
d.
Indkomne forslag.
e.
Fastsættelse af kontingent og
optagelsesgebyr m.v.
f.
Valg af bestyrelse, revisor og suppleanter.
g.
Eventuelt.
7.
Stemmeret har klubbens medlemmer, der er fyldt 15 år på datoen for
generalforsamlingens afholdelse.
Øvrige medlemmer har møde og taleret.
8.
Til vedtagelse af lovændringer kræves at mindst 2/3 af de fremmødte stemmer for
ændringer.
9.
Andre afgørelser træffes ved almindelig
stemmeflertal.
10.
Ekstraordinær generalforsamling afholdes såfremt bestyrelsen
finder
anledning hertil, eller hvis mindst 2/3 af medlemmerne
fremsætter anmodning herom med angivelse af
motiveret
dagsorden.
11. Bestyrelsen
indkalder til ekstraordinær generalforsamling senest
14 dage efter modtagelsen af anmodningen herom med
motiveret dagsorden.
§9
BESTYRELSEN.
1.
Klubbens daglige drift ledes af bestyrelsen.
2.
Bestyrelsen består af 5 medlemmer, formand, kassere, seniorleder, ungdomsleder
og sekretær.
3.
Bestyrelsen vælges hvert år på generalforsamlingen for en 2 årig periode,
således at formand, seniorleder, og sekretær er på valg i ulige år,
mens kassere og ungdomsleder er på valg i lige år.
4.
Der vælges hvert år en 1. og 2. suppleant til bestyrelsen, samt 1 revisorsuppleant.
5.
Genvalg kan finde sted.
6.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 3 af bestyrelsesmedlemmer er
tilstede.
§10
UDVALG.
1.
Bestyrelsen kan nedsætte faste udvalg efter behov.
2.
Udvalgene kan bestå af bestyrelsesmedlemmer og/eller medlemmer.
3.
Til løsning af særlige opgaver kan bestyrelsen nedsætte det fornødne antal
udvalg.
1.
Klubben kan kun opløses, når mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede på 2
af hinanden følgende
generalforsamlinger med mindst 1 måneds mellemrum, går ind for en
opløsning.
2.
Hvad klubben i tilfælde af opløsning måtte eje realiseres og klubbens midler
skal tilgå kreds, forbund eller andre
almennyttige formål.
§12
BESTEMMELSER
1.
Bestyrelsen kan fastsætte bestemmelser for
Træningsbaner,
Rejsetilskud,
Tilskud til ungdom,
Medlemsmøder og
Turneringsregler.